Weer een jaartje ouder! - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu Weer een jaartje ouder! - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Weer een jaartje ouder!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

13 Februari 2012 | Australië, Balgowlah

Na mijn uitgebreide Tasmanie verslagen nu maar eens een verslag van de afgelopen 1,5 maand. Dit is onze zomer maar helaas werkt het weer (meestal) niet erg mee. Het is zeker niet koud, en we hebben af en toe zonnige dagen maar ook heel veel regen. Of midden op de dag even een bui.

Ik denk dat ik maar het beste terug kan gaan in de weken vanaf nu aangezien ik natuurlijk wel weer veel gedaan heb.

AFgelopen weekend was het mijn verjaardagsweekend en dat heb ik zeker goed en uitgebreid gevierd want je word tenslotte maar 1 keer 30!

Het begon al leuk op vrijdag. Ik had met Tara en haar broer Aaron in de stad afgesproken we hebben de Harbour Bridge Pylon beklommen zijn toen doorgelopen naar Kirribilli waar we op bezoek zijn geweest bij Troy voor wat drankjes.

Zaterdag 11 feb was een drukke dag. Rond het middaguur stond Paddle Boarding op het programma. Dit is sinds een jaar of 5 helemaal hip maar ik heb het nog nooit geprobeerd.Je hebt een groot surfboard, een peddel en je staat op het surfboard en je peddelt dan staande (of zittende) door het water. SUPER leuk! Ik vind het leuker dan kayaken. Wij zijn vanaf Balmoral gegaan en helemaal naar de Heads (waar de zee de haven binnenkomt) en waar je dus ook meer golven hebt. Het is wel moeilijk om je balans te bewaren. Je hoeft maar even afgeleid te worden en voor je het weet lig je al in het water. Al ging het terug naar het strand erg goed.

Daarna was ik uitgenodigde bij mensen voor een afscheidsbarbecue. Heerlijk gegeten maar rond 6 moest ik al weg want er stond een MEGA party op de planning in mijn flat.


Een gecombineerde verjaardag / house warmings feest. Samen met Sally (mijn flatgenoot) organiseerde ik dat. Nou het was het beste feest ooit zal ik maar zeggen! En dat vonden er meerdere. Ik had zo'n 30 mensen uitgenodigd en iedereen die ik graag wilde dat kwam is komen opdagen echt leuk. Ook Sally had zo'n 35 gasten en gezamelijk pasten al die 60+ mensen mooi in onze flat. We hadden hapjes, muziek en drank geregeld. En het leukste was het optreden van een vriendin van Sally die zangeres is. Ze had een gitaar, 2 microfoons en een versterker mee en het was echt geweldig. Wie heeft er nu een prive concert in zijn eigen huis. Ook was er om middernacht (mijn verjaardag) taart voor mij en werd er gezongen door 60 man. Om 12.30 hebben we iedereen buiten de deur gezet omdat we rekening wilden houden met onze buren. We hebben nog verder gefeest in een pub. We hebben van super veel mensen gehoord dat het een erg leuke party was. Leuk detail: we hebben maar een kleine koelkast en daarom hadden we mijn badkuip vol met ijsgegooid en deed iedereen daar zijn drank in!

De volgende dag ruimden Sally en ik wat op en kwam 's middags mijn nanny gezin op bezoek. Ik had een picnic georganiseerd en we zijn naar het strand geweest. Daarna kwam erg nog een vriendin op bezoek en 's avonds ben ik nog wat gaan drinken in een leuke pub aan het water. Een geslaagd weekend dus. En volgend weekend ben ik nog uitgenodigd voor lunch ergens in Manly door een vriendin die er niet bij kon zijn.

Wat ik verder nog heb gedaan de afelopen weken:

Bios / Open Air Cinema / kamperen met mijn nanny gezin en Tara / wandeling bij Dee Why / fietstochtjes / veel mensen op bezoek gehad in mijn flat / uitgeweest / strand / snorkelen / surfen / barbecues / stand up comedy / filmavonden / verjaardagsfeestjes enz enz. en natuurlijk ook veel gewerkt.

We hebben Australie Day gehad, een dag waarop we vieren dat Australie gesetteld is (door de blanken). Met Troy doorgebracht. Was best saai want het regende helaas.

Tara en ik hebben Speed Dating gedaan. Super leuk! We hebben 15 mannen ontmoet met wie je elk 8 minuten praat. En als je matched (daar kom je via de host achter) krijg je email adrressen. Ik had 5 matches eigenlijk maar had uiteindelijk zelf geen interesse om iemand nogmaals te ontmoeten. Maar op zich wel voor herhaling vatbaar.

Kamperen met Amelia en Elise was ook leuk! De camping is in een Nationaal Park in Sydney maar 30 minuten rijden van Manly. Tara ging ook mee. Het was geen bijzonder mooie camping ofzo maar toch erg leuk om te doen.

Verder is er in Manly (mijn hometown!) op het moment de Open Australian Surf kampioenschappen aan de gang. Een week lang komt de top van de surfwereld in actie. Er is een mega grote tribune waar ze 4 weken mee bezig waren om op te bouwen. Ik heb al aardig wat topsurfers in acties gezien. Er komen ook allemaal grote bands hier en er zijn ook grote skateboard wedstrijden.

Ook heb ik nog the Fat Man Olympics gehad een jaarlijks toernooi georganiseerd door Scott waar we bowlen, lawn bowlen, darten en mini golfen. Erg leuk altijd!

Loes en Jobkien waren hier nog aan het begin van Januari. We hebben een erg leuke NYE gehad in Cremorne. De hele dag picknicken, zonnen, zwemmen. We waren met een hele groep en hebben echt genoten van de dag en het vuurwerk.

Mijn nanny job is afelopen, na 2 jaar. Elise gaat naar preschool en ze hebben geen nanny meer nodig. Ik ben op zoek naar nieuw werk (geen nanny werk denk ik) maar het wil nog niet zo lukken helaas (al maak ik me niet druk). De voornaamste reden dat het niet lukt is omdat ik geen permanent resident ben. Ik heb veel extra shifts in de bakkerij en ik geniet wel van de korte dagen die ik maak. Het nannyen was toch echt veel werk nu ik er aan terug denk de dagen waren heel lang. Ik mis de kinderen wel hoor maar die kan ik af en toe wel opzoeken.

Zo dit was weer een korte opsomming van de afgelopen 6 weken.

Leuk dat jullie hebben kunnen genieten van sneeuw, ijs en schaatsen zeg! Heb mooie foto's gezien. Jammer dat de Elfstedentocht niet doorging.

Dat was het voor deze keer!

Groetjes, Marije

  • 13 Februari 2012 - 08:12

    Papa:

    Hoi Marije,
    Nogmaals gefeliciteerd met je dertigste verjaardag, weer een decennium in je leven voorbij. We hebben hier thuis de taart maar opgegeten want we konden er niet bij zijn, jammer. Maar je hebt een super leuk feestje gehad en dat pakken ze je niet meer af. Succes met het zoeken naar een leuke job.

    gr. papa

  • 13 Februari 2012 - 22:46

    Mama:

    Wat een leuk verjaardagsweekend heb jij gehad. Er passen veel makke schapen in een hok en veel flessen drank in een badkuip.Fijn dat jullie feest zo geslaagd was.

    De dooi is ingevallen, de schaatsen kunnen weer in het vet.

  • 14 Februari 2012 - 13:12

    Joanne:

    Klinkt als een goed feest weekend Marije! Heb je je kaart al gekregen? Dan gaan we wel iets leuks doen voor je verjaardag als je in Nederland bent :) (weekendje Londen ofzo;) ) Heel veel succes met job hunting, hoop dat je snel iets leuks vindt!!

  • 16 Februari 2012 - 09:25

    Len:

    Hoi Marije, dat klinkt als een super leuk feest! Dat mag ook wel voor je 30 e verjaardag! (klinkt wel oud hoor)! Succes met zoeken naar een baan en we kijken uit naar je komst in Nederland! Groetjes

  • 14 Maart 2012 - 08:48

    Irma:

    Hé Marije, hier weer eens een woordje van mij. Nog van harte met je 30ste!
    En je hebt weer veel meegemaakt zeg. Succes met het zoeken van een baan, komt wel goed! En bijna tante hé van een toekomstig nichtje/neefje van Lenneke? Spannend!
    Zeg, ik heb op mijn school iemand ontmoet die net terug is van een jaar aupairen in Australië en ze heeft eigenlijk wel een beetje heimwee. Ze hoorde van jou en wil eigenlijk wel wat info over hoe jij het hebt aangepakt om zo lang al te wonen/werken in Australië.
    Heb je zin om haar te mailen hierover of dat je haar je mailadres stuurt, kijk maar even. Zeg de groeten en succes verder. Haar mailadres is: suzanne300@hotmail.com

  • 27 April 2012 - 21:23

    Papa:

    He Marije, we missen jouw verhaaltjes wel hoor, schrijf je weer eens een keertje?

    liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 206928

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: