Veel nieuwtjes! - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu Veel nieuwtjes! - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Veel nieuwtjes!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

27 Juni 2012 | Australië, Balgowlah

Ok, hier dan eindelijk mijn lang beloofde update! Ik schreef maar weinig begin dit jaar omdat er eigenlijk niet veel gebeurde. Ik genoot van mijn leven in Manly, het maar parttime werken beviel me goed en het mooie weer zorgde ervoor dat ik veel tijd doorbracht aan het strand en in het water. Maar eigenlijk gebeurde er maar weinig interessants dus had ik geen inspiratie om te schrijven.

Sinds mei is alles veranderd. Ik heb werk gevonden, ben tante geworden, heb een vriend, ga een wereldreis maken, ga ontslag nemen bij de bakkerij en het meest belangrijke: ik ben eindelijk een permanent resident van Australie! Zo zie je maar binnen een periode van een paar maanden kan je leven totaal veranderen.

In begin januari stopte ik met mijn nanny werk (beide kinderen gingen naar school en hadden geen fulltime nanny meer nodig) en besloot ik een paar maanden minder te gaan werken. Ik nam extra uren aan bij de bakkerij, deed wat meer babysitten en ook werkte ik voor een oudere mevrouw. Dawne heet ze. Ze is een klant bij de bakkerij en vroeg of ik wat werk voor haar wilde doen. Ze woont bij me om de hoek in een mooi huis met schitterende harbour views. Het “werk” was ( en is nog steeds) afwisselend. Soms bladblazen, administratie, thee drinken, uit voor lunch, mee naar de supermarkt, even naar de bank enz. Ze heeft eigenlijk behoefte aan gezelschap en een klein beetje hulp.

Ik genoot van het maar 30 uur per week werken maar was ondertussen wel op zoek naar ander parttime werk als vervanging van mijn nanny job. Het ging niet heel makkelijk maar sinds een maand werk ik voor een BSO hier in de buurt. Ik ben nu “head of craft” en moet veel knutselactiveiten verzinnen en uitwerken. Dat doe ik in mijn administratie uren van het werk. Dan zijn er ook nog 3 middagen dat ik daar werk als de kinderen er zijn. Wow dat is hard werken hoor. Soms zijn er wel 85! Volgende week is er 2 week wintervakantie en zijn ze er hele dagen. Ik ga mee op een paar van hun dag excursies, erg leuk! Maar ik weet nog niet zeker of ik hier ga blijven. Dat beslis ik in de komende maanden. Op het moment werk ik ook nog zo'n 20 uur in de bakkerij.

Eind mei ben ik tante geworden van Sam. Ik heb hem al 2x via Skype ontmoet en ook krijg ik veel foto's toegestuurd. Wel jammer dat ik hem niet kan zien als newborn maar goed, ik kan niet alles hebben :-).

Sind een paar maanden ga ik uit met Nick. Ik heb hem via Annet leren kennen. Hij zwemt een aantal keer per week 's ochtends vroeg in Manly van het ene strand naar het andere en we spraken af voor koffies of wat te snorkelen. Na een tijdje vroeg hij me uit en tot nu toe gaat alles heel leuk. Hij woont 20 minuten bij mij vandaan maar is van plan binnenkort naar Manly te verhuizen.

En dan het meest belangrijke nieuws. EIN-DE-LIJK na bijna 3,5 jaar wachten ben ik een Aussie permanent resident. Dit houdt in dat ik hier nu voor altijd kan blijven en kan doen wat ik wil :-). Ik heb er geduld voor moeten hebben, er hard voor moeten werken en er veel geld in geinvesteerd maar het is het uiteindelijk allemaal waard geweest! Wat een opluchting zeg!

Nu ik permanent resident ben mag ik ook Australie verlaten (dat kon ik voorheen alleen met toestemming en dan moest ik ook nog een goed reden hebben). Dus om dat te vieren heb ik een round the world trip geboekt! Op zondag 22 juli vlieg ik naar Vancouver, ik blijf in die omgeving voor een week (vriendin bezoeken). Dan vlieg ik naar mijn geliefde Chicago waar ik mijn voormalig au pair gezin bezoek voor een paar dagen. Ik kan niet wachten! Mijn volgende bestemming is Toronto. Vanessa woont in een ander deel van Canada maar vliegt naar Toronto om mij te ontmoeten en samen zullen we de stad verkennen. Daarna neem ik de trein naar Jess, zij woont met haar familie 3 uur buiten Toronto en bij hun ben ik een paar dagen te gast. Daarna ben ik 3 weken in Nederland! Woohoo (10 – 31 Aug). Heb nog niet veel plannen, het enige wat ik wil doen is een paar dagen naar Texel :-). Verder gewoon in Deventer zijn en natuurlijk mijn familie zien en Sam ontmoeten. Volgende bestemming is Phuket waar ik hopelijk Nick ontmoet voor een week en als hij weer teruggaat naar Australie wil ik nog 10 dagen wat gaan backpacken. Waarschijnlijk in Maleisie. 19 Sept ben ik weer terug in Sydney!

Ik ben van plan mijn flat uit te verhuren en dat zou geen probleem moeten zijn aangezien ik op 1 van de beste plekken in Sydney woon met een super huisgenoot. Op deze manier bespaar ik me heel wat geld. Ik ben nog steeds enorm blij met mijn flat! Ik voel me enorm thuis en mijn huisgenoot en ik kunnen heel goed overweg.

Ook ga ik stoppen in de bakkerij (zodra ik op reis ga). Ik werk er nu bijna 5 jaar en het is lang genoeg geweest. Tijd voor iets nieuws. Ik weet nog niet wat eerlijk gezegd maar daar ga ik me naar mijn reis wel zorgen om maken.

Ik heb een leuk feest gegeven om mijn permanent residency te vieren. Samen met Kajal (aussie Citizen) gaf ik een Aussie themed party. Iedereen kwam verkleed. Ik was Miss Australia haha. Er waren 4 mensen verkleed als Steve Irwin haha. Verder was er nog een koala, dingo, cricketers, vegemite, meat pies, rugby spelers enz.

Ok, ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn van mijn leven hier! Mijn volgende verslag zal denk ik pas eind september zijn!

  • 27 Juni 2012 - 09:12

    Wim En Marian:

    Geweldig Marije zo'n hoop positief nieuws in 1 verhaal.
    Gefeliciteerd met het feit dat je nu officieel een Australisch paspoort hebt en met alle andere leuke dingen die je genoemd hebt

    Misschien zien we je van de zomer nog wel tijdens je reis Around the World.
    Alvast een prettige reis toegewenst en de groetjes van

    Marian
    Wim
    Vincent

  • 27 Juni 2012 - 09:44

    Jan Martijn:

    Hoi Marije.

    Hartelijk gefeliciteerd met alles, SUPER dat het je gelukt is en heel veel succes op je Trip round the World.

  • 27 Juni 2012 - 09:54

    Joanne:

    wow, dat klinkt allemaal weer heel erg goed zeg! Wist je trouwens dat Toronto de klant is van Karen (mijn baas?) Zij regelt alle PR en marketing voor Toronto in UK, grappig he! En chicago was een klant van mijn vorige stage, hehe!

    Fijn dat het nu allemaal geregeld is iig, en leuk dat je binnekort weer eens in NL bent, kun je Sam EINDELIJK zien! :)

  • 27 Juni 2012 - 09:55

    Joanne:

    ps er ontbreekt een foto van Nick hier;)

  • 27 Juni 2012 - 12:43

    Marloes:

    Wow Marije, wat een goed nieuws allemaal!! Heerlijk om te lezen!! En super dat je het zo leuk hebt met Nick...maar ook ik mis de foto...we zijn natuurlijk wel nieuwsgierig he... En een wereldreis in het vooruitzicht, wauw! En vooral Maleisië...ik ben jaloers!!!! Meis geniet van alles van de komende tijd!!!! Liefs Marloes

  • 27 Juni 2012 - 19:09

    Afke:

    Geweldig nieuws !
    Vast heel veel plezier !

  • 29 Juni 2012 - 09:49

    Papa:

    Veel leuke nieuwtjes, geniet ervan.
    En tot ziens begin augustus op Schiphol, we zien ernaar uit.


  • 29 Juni 2012 - 19:32

    Mama:

    Ik zie net dat ik nog niets van me heb laten horen.
    Heerlijk Marije zo.n blij verhaal.
    Je hebt lang ganoeg geduld moeten hebben dus dit alles heb je verdiend.
    Nog 43 dagen en dan zien we je weer.

  • 08 Juli 2012 - 16:19

    Nynke Van Der Burg:

    geweldig!!! wat een leuke plannen zeg, word er jaloers van!!!
    Wij komen ook rond die tijd (half september waarschijnlijk) naar Sydney toe maar tussendoor zijn we alleen nog maar in Nederland :) Saai he? (wel via IJsland gevlogen vanuit de VS, dat was super!)..alvast een goede reis, veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1178
Totaal aantal bezoekers 206713

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: