Gelukkig 2013 - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu Gelukkig 2013 - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Gelukkig 2013

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

14 Januari 2013 | Australië, Balgowlah

Ik had in gedachten dat ik na mijn korte wereldreis een verslag zou plaatsen op deze weblog maar dat is niet gebeurd. Ik ben inmiddels wel bezig een digitaal fotoboek te maken van de reis en beleef daardoor eigenlijk de reis weer opnieuw. Ik heb echt veel gezien en gedaan in die twee maanden dat ik weg ben geweest. Heb een super goede tijd gehad maar was eind september ook weer erg blij in Sydney aan te komen.

Ik werk nog steeds in de office op de school, tijdens mijn reis was ik niet zeker of ik er wilde blijven, maar inmiddels heb ik het er goed naar mijn zin. Na 3,5 week vakantie begin ik er morgen weer.

Volgens mijn heb ik tussen oct-en jan weinig bijzonders geedaan. Ik moest weer in het ritme komen van werken en genoot er gewoon van om weer thuis te zijn.

De afgelopen weken was het heerlijk weer en bracht ik vele uren in het water door. Snorkelen (ik kreeg oa een snorkelset met KErst) en zwemmen. Ik ben namelijk 2 weken begonnen met het zwemmen bij de Bold En Beautiful Swim Squad in Manly. Deze groep bestaat al 4 jaar en inmiddels staan er 4000 mensen ingeschreven. Elke ochtend (weer of geen weer) om 7 uur is er een zwem van Mnaly beach naar Shelley beach en terug (ik geloof 1,8 km). Er zwemmen meestal tussen de 150 en 300 mensen op een dag. iEdereen heeft een roze zwemkap (voor het groepsgevoel en je bent goed te spotten mocht er iets misgaan).

Nick zwemt al sinds februari in deze groep en had me al verschillende keren gevraagd om mee te gaan. Ik ging al vaak mee naar het ontbijt (na het zwemmen is er voor de zwemmers die geinteresseerd zijn ontbijt in een restaurant aan het strand) en ook ging ik mee naar alle feestje. Ik kende inmiddels dus al veel zwemmers (mensen van alle leeftijden en backgrounds) en iedereen was heel enthousiast toen ik 2 weken geleden zei dat ik ook zou gaan zwemmen! Ik zwem niet het hele stuk, maar wel ongeveer de helft. De eerste keer had ik gelijk al een leuke meid ontmoet en met haar zwem ik nu meestal. We ffreakten allebei de eerste keer uit (vooral voor haaien) maar inmiddels gaat het stukken beter. De tweede keer waren er blue bottles (giftige blauwe kwallen) en heeeel veel mensen waren gestoken maar ik was op high alert en zwom er omheen en werd gelukkig niet gestoken. De laatste 2 keer waren de golven heel hoog en vond ik het wel eng, maar ik ga er nog steeds met plezier naar toe.

Het is totaal niet te vergelijken met het zwemmen in een zwembad of rockpool. Er zijn veel golven en heel regelmatig krijg je een grote slok zout water binnen. Ook is er veel leven te zien. Ik zie veel verschillende soorten vissen en laatst ook een haai! Echt wel gaaf. En omdat de zwem al om 7 uur 's morgens is voel je je de hele dag super goed. ik heb inmiddels meer confidence opgebouwd.

Dit is de website http://www.boldandbeautifulmanly.com.au/

Als je naar de blog gaat zie je dagelijks een nieuw verhaal (Nick schrijft de blog op zaterdags) en ik sta ook al af en toe op de foto's.

Vorige week ben ik nog een paar dagen met Nick naar Palm Beach geweest. Zijn ouders hebben daar een vakantiehuis aan het water en ik had het nog nooit gezien. Nou het was echt schitterend vooral het uitzicht. Het is een gewoon huis, maar zij gebruiken het als vakantiehuis. Palm Beach is een holiday plaats (in het noorden van Sydney) voor de rich en famous (waaronder dus Nick's ouders). Echt leuk om eens mee te maken.

Met OUd en NIeuw hadden Sally en ik een feestje bij ons thuis. Voor ons huis (aan het strand) was er een vuurwerk om 9 uur en we konden (nog net) het vuurwerk van de stad zien om middernacht. Leuk, maar volgend jaar zit ik toch liever weer in de action!

Ik zoek nog even een paar leuke foto's op van Palm Beach, NYE en het zwemmen.

  • 14 Januari 2013 - 01:22

    Marije :

    1. Nick en ik maakten dessert met Kerst
    2 Sally, Tara, Annet, Michelle en ik NYE
    3. Shelley beach, waar ik naar toen zwem met de Bold en Beautiful
    4. Farewell party van Michael en Julie. Julie is de oprichster van de B&B en vertrekt deze week naar Perth
    5. Elise en ik op Shelley Beach
    6. Zwemmen in de morgen, hier wachten we op alle zwemmers op Shelley beach voordat we terugkeren naar Manly
    7. Exclusieve Club in Palm Beach
    8. Leuk restaurant in Palm Bach
    9/10/11 Op het balkon in NIcks ouders vakantiehuis
    12 Snorkelen op Shelley Beach

  • 14 Januari 2013 - 01:28

    Marije :

    PS op foto 6 sta ik rechts achter met een lange zwarte rashie aan :-)

  • 14 Januari 2013 - 10:11

    Willy:

    Hoi Marije
    Fijn weer een Australië verslag.Gezellig om weer iets van jouw wereld mee te krijgen.Wat een verschil is het toch, bij jullie zo warm en bij ons sneeuwt het op dit moment en begint bij veel mensen de schaatskoorts te kriebelen. Joanne is al naarstig op zoek naar goede schaatsen.De voorbereidingen voor de schaatsmarathon zijn in volle gang.

    Leuke foto's en gezellig verslag dat leuk verengelst/veraustralist.

    Groetjes uit een wit Deventer.
    mama


  • 14 Januari 2013 - 20:07

    Papa:

    He Marije,

    Leuk weer eens een verslagje en dapper dat je nu ook mee gaat zwemmen tussen de kwallen en de haaien.
    Maar wat vind je nu het leukst, het zwemmen of de bijbehorende feestjes.
    In zo'n huis wil ik ook wel op vakantie, is het ver weg?

    gr. papa

  • 14 Januari 2013 - 20:55

    Afke:

    he gezellig weer eens een verhaal van jou !
    Prima naar de zin lees ik !
    Leuk dat zwemmen s.morgens vroeg :)
    En mooi weer erbij ! Helemaal top
    Wens jou ook een heel fijn en gezond 2013 .
    En dat je nog maar veel verhalen weer verteld
    Groetjes afke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1515
Totaal aantal bezoekers 206716

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: