Wombats, slangen en meer - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu Wombats, slangen en meer - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Wombats, slangen en meer

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

25 Januari 2012 | Australië, Balgowlah

Maandag 26 december, ook wel 2de Kerstdag in Nederland of Boxing Day in Australie. We hadden vandaag het plan om vroeg op pad te gaan om een mooie wandeling te maken.

Rond 9 uur verlieten we de camping en parkeerden we bij de visitors information centre of Cradle Mountain NP. Vanaf hier namen we een shuttle bus naar Ronny Creek dit is waar onze wandeling startte. Het ligt op 870 meter hoogte en we hebbben uiteindelijk nog geklommen tot 1223 meter (Marions Lookout). We registreerden ons in het logboek (overal in Tasmanie wordt aangeraden je in te schrijven voor je aan een wandeling begint met je verwachtte terugkomst tijd en plek / je telefoon nummer en met hoeveel mensen je bent. Aan het einde van de wandeling schrijf je je weer uit). We begonnen aan onze wandeling, het was een frisse winderige dag maar geen regen! Het landschap aan het begin van de wandeling was heel mooi, op zich heel kaal met stroompjes, kratermeren, watervallen en later nog wat bomen. Zo'n 10000 jaar geleden (tijdens de laatste ijstijd) was het gebied hier bedekt door een gletsjer. Als je de foto's bekijkt zul je wel zien wat voor een bijzonder landschap het is.

We hadden geluk, ik liep voorop en nog geen 5 minuten nadag we aan onze wandeling begonnen waren spotte ik een wombat met baby! Echt zo gaaf. Ik had nog nooit eerder een wombat gezien. De moeder stuurde gelijk de baby naar het hol en bleef er zelf voorstaan om de baby te beschermen. De vader liep een eindje verderop. Ze waren eigenlijk helemaal niet bang voor ons. Echt wel een bijzonder moment vond ik het!

WE liepen door en genoten van het mooie landschap, de bergen en toen we aardig wat geklommen hadden kwamen we nog bij een paar kratermeren terecht ook echt heel mooi! Er stond ons nog een flinke klim te wachten naar Marions Lookout maar het was zeker de moeite waard. Op het steilste en moeilijkst bereikbare gedeelte was er gelukkig een soort ketting waar je jezelf mee omhoog kon trekken. Rond een uur of 11 waren we boven en hadden we al ons eten al op. Oeps we waren niet echt goed voorbereid. We zijn uiteindelijk weer naar beneden geklommen en hebben toen nog zo'n 1,5 uur gelopen. We kwamen zelfs nog een gevaarlijke slang tegen, maar hij schrok harder van ons dan wij van hem (of misschien toch niet?).

Rond 1 uur kwamen we bij Dove Lake car park aan een besloot ik om terug te gaan naar onze campervan aangezien ik me echt ziek voelde. Jobkien ging met me mee en Tare en Loes hebben nog om Dove Lake heen gelopen.

Aan het einde van de middag gingen we op weg naar Lake st. Clair. Dit was een aantal uur rijden maar het ligt nog in hetzelfde national park (Cradle Moutain Lake St. Clair NP). Via een mooie route door de bergen kwamen we rond 9 uur aan en we hebben maar een camping opgezocht aan het meeer. Na een lekker maaltijd zochtten we ook deze avond weer vroeg ons bed op.

Zo dat was dag 5 al weer. Genoeg voor nu.... Nog even wat foto's opzoeken.

Ik ben nog vergeten iedereen te bedanken voor de Kerstkaarten en emails die ik heb ontvangen. De meeste kaarten kwamen pas een week naar Kerst aan, ik vond bijne elke dag weer een aantal kaarten in de bus. Heel leuk!

• 25 Januari 2012 - 17:18

Mama:

Wat een mooie foto's weer,wel een goed systeem om je te moeten inschrijven voor je vertrekt. Zou iedereen er wel aan denken om zich weer uit te schrijven?
    Leuk dat je je eerste wombats hebt gezien.

Hier is het nog steeds geen echte winter maar die komt er volgens de weerman/vrouw wel aan.na zondag dan zou het koud worden.

Groetjes mama

• 25 Januari 2012 - 18:03

Afke:

Prachtige foto.s !

• 25 Januari 2012 - 19:31

Joanne:

leuk verhaal en mooie foto's weer!!!

• 25 Januari 2012 - 20:19

Papa:

jammer dat die wombat een beetje verlegen was. Verder mooie foto's en een mooi verhaal

gr. papa

• 25 Januari 2012 - 21:10

Wim:

Hoi Marije

Zojuist hebben we weer eens op je site gekeken, (was de laatste weken niet van gekomen) en genoten van al die mooie foto's, wat zijn Australie en Tasmanie toch geweldig mooi

Groetjes
    Marian - Wim en Vincent

• 29 Januari 2012 - 22:49

Mama:

Eerste sneeuw hier, het is maar een beetje fijne sneeuw, maar toch.....
    Doeiii

• 31 Januari 2012 - 08:40

Mama:

KOUD,KOUD,KOUD.Er wordt al koortsachtig gewerkt her en der om de eerste marathon op de schaats te kunnen organiseren.
    Bij jullie zeker lekker warm!!!
    mama