Jervis Bay - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu Jervis Bay - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Jervis Bay

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

18 December 2011 | Australië, Balgowlah

Jullie hebben geluk: ik ben net terug van een weekend Jervis Bay en zo enthousiast over de afgelopen paar dagen dat ik nog snel even een verhaaltje schrijf en wat foto's plaats. Ik schrijf dit verhaaltje terwijl ik aan het genieten ben van pepernoten, bedankt mama!

Vrijdag werkte ik tot 7 pm, toen ik gedaan was heb ik de trein genomen naar Kiama een kustplaast zo'n 150 km ten zuiden van Sydney. Rond 11 uur kwam ik aan en ontmoette ik Loes en JObkien. Zij waren met een gehuurde camper al de hele dag opstap. We zochtten een parkeerplek aan het water uit en na het klaarmaken van de bedden gingen we maar naar bed.

De campervan was nog een verhaal apart :-). Een campervan met maar liefst meer dan 520000 (!) km op de teller. Dat was er ook wel aan af te zien en te horen. We trokken heel wat bekijks. Vooral graffiti op de van. Een soort hell's angels tatoos. Heel leuk. Ook had ie 's ochtends wat opstart problemen maar met behulp van aardige voorbijgangers lukte het ons wel 'm aan te duwen.

De volgende morgen was ik al vroeg wakker en kwam ik er achter op wat voor een mooie plek we stonden! Ik ben naar de vuurtoren en blowhole gelopen en zag dat de donkere dreigende regenwolken plaats maakten voor de zon. Gelukkig!

Na een heerlijk ontbijt aan zee reden we richting Jervis Bay (Bordereen NP), waar we stranden hebben bezocht. Oa het witste zandstrand ter wereld (nou ja dat zeggen ze daar he!). Mooooiiii. WE genoten van alles. Vooral ook JObkien, het was haar eerste keer in Australie. Loes is hier inmiddels al voor de zesde keer maar was nog nooit naar Jervis Bay geweest. Ik al drie keer, maar het is 1 van mijn favo plekken in Australie, als je de foto's bekijkt snap je wel waarom. Maar na een dag van rondrijden, zwemmen, wandelen en barbecuen besloten we naar het dorpje Huskinson te rijden. Ik kon mij daar nog een mooie plek herinneren waar je wild mag kamperen, een plek aan zee! En inderdaad ik kon het nog vinden en er stonden al een paar andere camper vans.

WE maakten al snel kennis met de buren en zij kwamen toevallig van Tasmanie en konden ons enorm veel tips geven (wij gaan er donderdag heen). Rond 11 uur zochtten we ons bed op (we sliepen met z'n 3en in 1 bed). Rond 5 uur hoorde ik gebonk op de deur, het was de buurman die me wakker maakte voor de zonsopgang. Wauw, toen ik naar buiten keek was ik klaar wakker en heb snel mijn camera gepakt. Wat was dat mooi zeg! Vooral het kwartier voordat de zon boven de horizon kwam was echt geweldig. Ik heb veel foto's gemaakt maar in het echt is het natuurlijk nog veel mooier! Rond 6 uur maar weer naar bed gegaan en nog heerlijk een paar uur geslapen.

Na een heerlijk ontbijt zijn we nog wat gaan rondtouren in de omgeving, was is Australie toch mooi! Rond 4 uur reden we terug naar Bomaderry waar Loes en Jobkien mij op de trein zetten. Ik moet morgen weer werken natmelijk. Na zo'n 4,5 uur reizen per trein en ferry ben ik nu lekker weer thuis! Ik zal even een paar foto's bij dti verhaal zetten. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ik!

  • 19 December 2011 - 02:30

    Marije :

    Oeps ik kon gisteren geen foto's meer plaatsen. Ik gebruik internet van de buren en zij hadden de modem denk ik uitgezet. Ik heb ook een paar foto's waar ik de naam onder heb gezet...

  • 19 December 2011 - 09:04

    Mama:

    Hoi Marije
    leuk weekend heb je gehad, leuke auto hadden jullie mee, die valt wel op.
    Ik weet niet hoe het kan maar ik krijg een erg zomers gevoel als ik je foto's zie.
    lekker broodje ei en nog veel meer lekkers.
    Grote douche hebben jullie.
    Mooie foto's.
    mama

  • 19 December 2011 - 10:04

    Hannie:

    Leuke foto's!
    Hoor en zie dat jullie het daar ook heel leuk hebben. Groetjes ook aan Loes en Jobkien. Ge Hannie Annabel Veerle

  • 20 December 2011 - 21:31

    Papa:

    Hoi Marije,

    Dat ziet er goed uit maar je zult inderdaad wel opvallen met zo'n auto, zeker naast zo'n keurige camper.
    Ik wou dat hier ook zo'n lekker weer was, het regent hier veel en het is koud, brrr..., het wordt geen witte kerst maar daarginds wel al is het dan op een wit strand.

    Veel plezier in Tasmanie met Loes en Jobkien.

    papa

  • 21 December 2011 - 04:08

    Marije:

    En Tara

  • 29 December 2011 - 20:26

    Willemien:

    Ik heb net jouw laatste reisverslagen gelezen (bij toeval, omdat Gerard jouw belevenissen altijd volgt)!! Ik ga jouw foto's en verslagen ook volgen, want ze zijn super! Marije, geniet alvast van de jaarwisseling en ik wens je een mooi 2012 toe. Moet toch lukken met zo'n woning, strand en al die vrienden/kennissen.
    Groetjes uit Hellendoorn!
    p.s. eten jullie ook oliebollen en appelflappen?????

  • 29 December 2011 - 21:12

    Gerard:

    Dag Marije.
    Ik ben er weer . De computer deed het even niet, maar nu wel weer.
    Leuk dat willemien jou ook wil gaan volgen, Ze vond wat jij daar allemaal beleeft geweldig. De foto's zijn heel super. Ik denk dat wij twee nog wel een keer langs komen bij jou. Een spetterend 2012. en heel veel plezier daar. Gerard

  • 31 December 2011 - 08:41

    Joke:

    Hallo Marije,

    Een kaart is onderweg maar ik weet niet of die op tijd is. Dus wensen wij je ook hier nog even een heel gelukkig en gezond 2012, met heel veel mooie reizen. Die zul je zeker weer gaan maken. En in mei wordt je tante van een klein jongetje. Dat is natuurlijk ook heel speciaal.

    Liefs,

    Peter, Joke en Emma

  • 31 December 2011 - 17:29

    Mama:


    Marije, bij jullie is het vuurwerk al geweest, hier moet het grote vuurwerk nog beginnen. Het knalt hier de hele dag al.

    Ik wens je een goed en gezond 2012 en ik hoop dat al je wensen vervult mogen worden.
    mama

  • 31 December 2011 - 17:41

    Mama:

    Ik heb kniepertjes, oliebollen en appelflappen gebakken, wil je dat ik er wat naar je toe stuur?
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 206910

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: