Manly!!! - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu Manly!!! - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Manly!!!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

16 December 2011 | Australië, Balgowlah

Ja, het is zover! Ik woon nu dan eindelijk toch in Manly. Na een lange zoektocht van bijna 3 maanden naar de perfecte unit heb ik dan toch iets gevonden dat aan mijn eisen voldoet.

Sinds vorige week zaterdag woon ik bij Sally. Zij woont al 2 jaar lang in deze flat. We wonen op de derde (en hoogste) verdieping van een klein flatgebouw midden in Manly.
Ik heb een mooie grote slaapkamer met havenzicht (kan de ferry aan zien komen!) en een eigen badkamer (wat een luxe!). Onze living is groot en licht en heeft aan beide kanten een balkon. De keuken zit ook aan de living en 1 balkon vast. Het ene balkon heeft schuifdeuren van glas en als we die dicht doen is het een soort van sunroom / serre. We hebben hier onze keukentafel staan en ik geniet er vaak van de ondergaande zon (nou ja als het eens niet regent). Het andere balkon staat naast een boom (even hoog als de top van de boom) en elke avond rond een uur of 8 verzamelen hier zich tientallen lorekeets (soort papagaai/parkiet achtige vogels). Ze maken een enorm kabaal terwijl ze naar een plekje in de boom zitten. Echt heel erg leuk ik geniet er elke avond van.

De locatie van mijn flat kan eigenlijk niet beter zijn. Het ene einde van mijn straat (minder dan 1 minuut lopen) eindigt aan een promenade aan de haven, er is ook een klein strandje. Het andere einde van mijn straat eindigt aan een strand aan zee. Dit is zo'n 3 minuten lopen. Binnen 3 minuten sta ik ook in de Corso (winkel en uitgaansstraat) en ook de ferry zit hier een paar minuten lopen vandaan. Het lange wachten op de perfecte flat heeft dus geloond!

Ik heb uiteindelijk 6 weken bij Amelia en Elise gewoond en ik heb er zeker van genoten! Maar ben nu toch blij op mijn eigen plek te wonen. Sally is erg aardig, ze is een paar jaar ouder dan ik en is een Sydneysider. In januari geven we een kleine house warming.

De laatste paar weken heb ik nog weer afscheid moeten nemen. Eerst van Christine, haar moeder was erg ziek (en inmiddels ook overleden) en ze is teruggevlogen naar de UK. Helaas kan ze nu ook niet meer mee met ons naar Tasmanie. En gisteren is Jackie naar Canada vertrokken - haar jaar in Australie zit er op. Maar gelukkig is Loes weer eens in Australie. Zij is gister samen met een vriendin van haar, haar ouders en zussen aangekomen in Australie. Met haar ga ik naar Tasmanie volgende week. We hebben een campervan gehuurd en zullen met z'n vieren een week gaan reizen door Tasssie! We zullen daar zijn met Kerst. Oud & Nieuw vieren we in Sydney. En dit weekend gaan we zeer onverwachts (gisteravond besloten) met een campervan een weekend naar het zuiden van Sydney. Gister heb ik Loes en familie al gezien. Ze is te gast bij haar oude au pair gezin en die hadden mij uitgenodigd ook voor dinner. Met z'n 13-en zaten we rond de tafel, echt gezellig.

Van Loes kreeg ik ook een pakketje van mama en papa. Bedankt! Mmmm speculaas, chocolade en pepernoten zalig. Lenneke en Jeffrey bedankt voor jullie kaartje. Mijn eerste post op dit adres.

Het weer is hier slecht geweest. Het is sinds 1 December zomer maar we hebben bijna elke dag regen en het is vaak niet warmer dan 20C. Het lijkt wel een Nederlandse zomer! Gelukkig is er sinds deze week wat verbetering!

Afgelopen zondag ben ik met wat werkvrienden uit lunchen geweest in een gezellig restaurant net buiten Manly - we hadden schitterend uitzicht over een mooi strand. We hadden een 5 gangen menu - heerlijk! Verder heb ik niet heel veel gedaan. Ik heb al wel veel mensen op visite gehad in mijn nieuwe flat. Ik woon in hartje Manly en iedereen vind het leuk om hier te komen. Zaterdag zijn Saartje en haar dochter Zali (5 maanden) langs geweest voor lunch bij mij, hebben we een strandwandeling gemaakt en zijn we naar de shops geweest. Zali is echt schattig! Ook is An langs geweest voor dinner en zijn we naar Christmas Carols geweest.

Het is nu 6 uur 's ochtends en ik ben al wakker :-), ik moet zo opstaan en naar mijn werk gaan en dan vanavond neem ik de trein naar Kiama (een paar uur ten zuiden van Sydney) en daar zullen Loes en Jobkien (vriendin van haar) me oppikken met de campervan.

Dit zal mijn laatste verhaal zijn voor Kerst en waarschijnlijk ook wel van dit jaar. Ik wens jullie allemaal fijne Kerstdagen en een heel gezond en gelukkig 2012. En iedereen bedankt voor het volgen van mijn website en vooral ook voor het achterlaten van berichtjes.

Groetjes Marije

  • 15 December 2011 - 19:22

    Marije :

    Ik heb gewoon even alle foto's opgeladen die ik tot nu toe heb gemaakt hier. Niet zoveel nog van de omgeving maar dat komt nog (zal foto's maken wanneer het zonnig is). Er is ook een korte video van de rainbow lorekeets. Leuk he! De eerste foto's zijn van de zonsopgang vorige week. Dat was om 5.30 in de morgen toen ik naar de bakkerij fietste. Dit strand is heel dicht bij mijn huis. De foto's van in mijn huis zijn zodat je een beetje een idee hebt hoe het eruit ziet. Dan zijn er nog foto's van mijn lunch at Angel. En de foto's met de donkere lucht (ging daarna heel erg regenen) zijn ook vanuit het restaurant genomen. En er zitten nog een paar uitzicht foto's bij vanuit mijn keuken op de haven.

  • 15 December 2011 - 19:52

    Mama:

    Hoi marije
    leuk huis heb je, lekker licht en fijn dat het zo dicht bij de ferry is.
    Gezellig dat Loes er is en mooi dat je het pakketje hebt gekregen.
    Fijn weekend en fijne vakantie gewenst.Het weer wordt vast wel beter.
    Groetjes mama

  • 16 December 2011 - 11:52

    Afke:

    Hee marije
    Wat een mooie flat , super !
    En ook de plek ! Kon niet beter :)
    En je verveeld je nog steeds niet lees ik .
    Ik wens jou ook alle goeds in 2012 , en heel veel reisplezier !
    En jij bedankt voor al je leuke verhaaltjes en foto,s.
    Fijne feestdagen , groetjes afke

  • 16 December 2011 - 19:57

    Joanne:

    Hoi marije, wat een mooie flat zeg, en wat fijn dat je een eigen badkamer hebt, kan me voorstellen dat dat wel heel relaxed is!! En wat een geweldige foto's van het strand, dat is hier helemaal ver te zoeken want het is echt gigantisch herfstig weer. Deze week al 4 x natgeregend toen ik naar mijn werk fietste!!! Jij bent dit weekend niet thuis he? ander konden we wel even skypen!!! Je belde me laatst ook nog zag ik, maar ik was aan het werk dus konn niet oppakken helaas!!!:( Nouuu let me know wann je weer kan skypen! Liefs joanen

  • 17 December 2011 - 22:49

    Mama:

    Hier was vandaag het Dickens festijn, we zijn wel de stad in geweest maar niet het gedeelte met de Dickens figuren, de wachttijd was anderhalf uur!!! We zijn wel naar de kerstmarkt in de grote kerk geweest.We hebben de bus genomen naar de binnenstad.

  • 17 December 2011 - 22:50

    Mama:

    Morgens is het Kerstkransje in Haarle, ik ga daar Kniepertjes bakken.
    mama

  • 20 December 2011 - 14:33

    Danielle:

    Hi marije,
    je huis ziet er erg leuk uit! wil je me een keer je adres sturen niet dat ik weer een kaartje naar je oude adres stuur :D

    groetjes danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 206924

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: