I heart Sydney - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu I heart Sydney - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu

I heart Sydney

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

28 November 2011 | Australië, Balgowlah

Schreef ik in mijn vorige verhaal nog enthousiast over mijn nieuwe woning aan het strand - een dag later werd het geannuleerd. Tja zo gaat dat in Australie wel vaker en begon dus voor mij de zoektocht naar een nieuwe plek opnieuw!

Gelukkig kon ik een paar dagen later 2 flats in Manly bekijken. Beide waren super en beide personen wilden mij ook wel als flatmate hebben. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de flat van Sally. Zij is 32 en woont al zo'n 2 jaar in de flat. Mijn kamer heeft zeezicht :-) en ook vanaf 1 van de balkons kun je de ferry zien aankomen in Manly Harbour. Plus ik heb mijn eigen badkamer - ook niet verkeerd natuurlijk. Ik heb inmiddels de sleutels en verhuis zaterdag. Ik heb in totaal dan 6 weken in Neutral Bay gewoond bij mijn nanny gezin. Het bevalt me eigenlijk heel erg goed al kijk er naar uit mijn eigen plek in Manly te hebben.

Mijn nieuwe adres is
Unit 6 of 7-11 Ashburner Street
Manly NSW 2095

Dit weekend keerde eindelijk de zon terug! Vrijdagavond zijn Christine en ik uit geweest in the Rocks. Zaterdagmorgen vierde Elise haar derde verjaardag. 's Middags zijn Jackie, Tara, Christine en ik naar Kirribilli geweest naar de markets en genoten van de mooie uitzichten en toen over de Harbour Bridge naar de stad gelopen en met de ferry naar Manly gegaan en daar Thai gegeten op het strand.

Zondag hadden we met z'n zessen kayaks gehuurd in manly. We werden toen we aan het kayaken waren uitgenodigd door wat mensen op hun luxury yacht! Echt geweldig. We hebben onze kayaks vastgeknoopt aan het yacht en zijn toen de boot opgeklommen. We kregen een rondleiding en daarna lekker in de zon gezeten op het dek onder het genot van fruit en bier. Daarna ons even opgefrist en toen hadden we farewell drinks in een outdoor pub aan het water.

Vorige week moest ik veel babysitten heb ik weinig bijzonders gedaan. Het weekend ervoor gingen we op zondag naar Bondi beach om daar Sculptures by the Sea te zien. Erg de moeite waard. Zaterdagmiddag gingen Christine en ik naar Cockatoo Island voor een cocktail festival, heel erg leuk! En genoten van het mooie weer. 's Avonds was ik nog uitgenodigd bij Troy. En die avond er voor was ik op bezoek bij Saartje. De bedoeling was om een film te kijken maar daar zijn we niet eens aan toegekomen.

Ik ga nu even zonnen aan het zwembad voordat Elise wakker wordt en ik Amelia van school moet halen.

Tot gauw! Fijne Sinterlaas jullie. Ik mis pepernoten, speculaas en chocolade letters! En de gezellig sfeer rondom Sinterklaas.

  • 28 November 2011 - 02:51

    Marije :

    Kijk via Google Earth of Google maps maar eens waar ik woon!

  • 28 November 2011 - 06:44

    Papa:

    Hoi Marije,
    Ik vraag met Sinterklaas een nieuw adresboekje, het zit inmiddels helemaal vol met (doorgestreepte) adressen van jou.
    Veel succes in je nieuwe flat

    liefs papa

  • 28 November 2011 - 07:43

    Mama:

    Marije, de pepernoten en de M lagen al klaar, ik zal speculaas halen en het toegestane gewicht aanvullen met tijdschriften.Morgen gaat het pakje met het nieuwe adres naar het postkantoor in Colmschate.

    Fijn dat je een goede locatie hebt gevonden, leuk dat het zo dicht bij de haven ligt.

    Liefs mama

  • 28 November 2011 - 21:03

    Afke:

    Weet je het nu zeker dat dit je nieuwe adres word ? :)
    Nee hoor fijn dat je nu een eigen plekje hebt ! succes met verhuizen .
    gr. afke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 206924

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: