Een teken van leven uit Sydney - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu Een teken van leven uit Sydney - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Een teken van leven uit Sydney

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

16 November 2011 | Australië, Balgowlah

Meer dan 6 weken geleden heb ik voor het laatst geschreven. Is dat een record?

Ik ben begin oktober een lang weekend naar Melbourne geweest samen met 4 vriendinnen. We hadden 3,5 dag om van deze stad te genieten. Het is een uur vliegen ten zuid-westen van Sydney. We hebben echt een hele leuke tijd gehad! Veel gedaan, gezien, gelopen, gegeten en genoten.

Ik woon sinds 3,5 week bij mijn nanny gezin (aparte studio onder het huis met aparte ingang). Ik ben namelijk dakloos. Ik was al tijden op zoek naar een flat in Fairlight/Manly maar was toch wel erg kieskeurig.
Zo wilde ik bijv:

-grote kamer met inbouwkasten met spiegels maar Zonder meubels
-loopafstand van Manly Ferry Wharf
-aan de busroute
-1 of 2 huisgenoten maximaal
-niet meer dan $250 per week huur
- voor minimaal 1 jaar
-liefst aan een strand
-niet op een heuvel

Ja ja heel wat eisen, ik weet het. Maar het is gelukt! Ik heb een kamer gevonden aan het strand in Fairlight (zelfs met harbour views!) bij Amiley in huis. Alleen haar huidige huisgenoot weet nog niet precies wanneer hij vertrekt. Maar zodra hij weggaat, neem ik zijn kamer over.
En eigenlijk voldoet deze flat aan al mijn eisen (als ik het wel 15 minuten lopen naar het centrum van Manly).

Maar nu tijdelijk woon ik dus bij Elise en Amelia en het bevalt me goed hoor! Ik woon er gratis (en krijg gewoon mijn loon) en kan ook mee eten. Ik moet alleen af en toe wat extra babysitten. Goeie deal dacht ik zo. Het scheelt me 1,5 uur per dan aan reistijd en dat maakt echt een verschil! En ook niet onbelangrijk: een zwembad voor mijn studio! Ik lig dus minimaal 1 x per dag heerlijk in het zwembad (of op het luchtbed). Het is groot dus ik kan goed baantjes trekken ook.

Het is hier inmiddels volop lente en dat betekent mooi weer, warmte (hitte) en veel festivals en dagen aan het strand. Afgelopen maandag was het wel 38C en als je buiten liep voelde het net of er een warme fohn constant op je gericht was. Ik hou er wel van :D.

Ik heb al veel barbecues gehad in Manly en ook nog 2 in mijn oude huis in Balgowlah. Verder nog naar Crows Nest fair geweest, Balmoral Food & Wine fest, Beer Fest in the Rocks, Halloween Party, Hyde Park Noodle Night Markets. veel verjaardagen gehad, uit geweest enz. Niet echt boeiend voor jullie dus.

Hopelijk kan ik het volgende bericht vanuit mijn nieuwe woning in Fairlight schrijven! Groetjes Marije

  • 16 November 2011 - 06:22

    Papa:

    Ha Marije,

    Volgens weerbericht krijg je vandaag en morgen regen en is het maar rond de 20 graden. Dus handschoenen aan! Fijn dat al je wensen zijn vervult, alleen die huurder er nog even zien weg te krijgen, maar dat gaat je wel lukken voor kerst.

    groeten papa


  • 16 November 2011 - 07:43

    Mama:

    Hoi Marije

    Het is hier echt geen 38 graden, ik zie overal rijp op als ik naar buiten kijk. Het zonnetje schijnt al wel.De handschoenen,muts en sjaal hebben we gisteren van de zolder gehaald.

    Fijn dat je niet in een doos op straat hoefde en bij je nanny gezin onderdak kreeg,zo kon je rustig verder zoeken.

    Hoe gaat het met je nieuwe look, nog steeds tevreden?

    Ik stop maar want bertus kijkt me smekend aan, hij wil naar buiten .Als de deur open gaat weet ik niet of hij nog zo graag wil.

    Groetjes mama


  • 16 November 2011 - 07:57

    Jeffrey:

    Het is hier -2. moest weer fijn de auto krabben vanochtend. Stuur maar een graadje of 20 deze kant op.

    groeten!

  • 16 November 2011 - 08:38

    Marije:

    Oh wat veel reacties al!
    Ik heb net het weerbericht voor Haarle geinstalleerd op Amelia's I-Pod en zag inderdaad dat het -1 is bij jullie. Brrrr.

    HIer is het weer inmiddels ook omgeslagen. Miezerregen en 20 graden. Een heel verschil met de afgelopen 10 dagen. Maar niet getreurd zondag zal het 33C worden. laat ik nou net die dag gaan kayaken :D

  • 16 November 2011 - 12:52

    Mama:

    Wij wonen niet meer in Haarle.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 206922

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: