Nieuws.. - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu Nieuws.. - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Nieuws..

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

03 Oktober 2011 | Australië, Balgowlah

IK geloof niet dat ik de afgelopen maand veel bijzonders heb gedaan. Niet dat ik stil heb gezeten hoor.

Ik ben oa op zoek naar een nieuwe flat of huis om te wonen. Ik had voor mezelf al besloten dat ik naar Manly wilde verhuizen omdat ik hier bijna elke dag ben. Toen bleek ook nog dat de unit waar ik nu woon verkocht is en dat we er tegen het eind van oktober uit moeten. Ik wil graag (nog) dichter bij zee wonen en aangezien in Manly alles is wat ik nodig heb (strand/natuur/winkels/kroegen/veerboot naar de stad/vrienden) was mijn keuze snel gemaakt. Maar een (goede) plek vinden om te wonen valt zeker niet mee en is me ook nog niet gelukt. Ik ben gewoon wat kieskeurig op het moment. Ik heb bijv. een studio bezocht waar ik wel in alleen zou kunnen wonen, maar het was toch gauw 30 minuten lopen naar het centrum van Manly en dat wil ik gewoon niet. Verder nog 4 flats/woningen bezocht maar die waren het ook allemaal net niet. Te kleine slaapkamer/ een te afgeleefd huis / teveel huisgenoten of een te oude huisgenoot. Maar gelukkig heb ik nog 3 of 4 weken dus ik ga er vanuit dat het allemaal goed komt! En ik heb al van een aantal verschillende mensen onderdak aangeboden gekregen voor als ik een paar weken zonder woning zit. Hopelijk komt het niet zo ver!

Ik heb een avond in het Australian Museum doorgebracht. Elke dinsdag in de winter werd hier "Jurassic Lounge" georganiseerd. Een avond met dj's, bands, drankjes en voorstelling in het museum. Echt heel erg leuk!

Vorige week had ik een kledingruil. Je nam max 5 kledingstukken mee, de styliste bepaalde de waarde en gaf je een zilver of gouden voucher en alle kleding waren dan verdeeld als zilver en goud. Ik had zelf geen kleding mee, ik ging alleen mee om het goede doel te steunen (je betaalt $30 entree dat gaat naar het goede doel en voordat geld kregen we ook nog eten, drankjes en kledingadvies). Maar Gwen, met wie ik er heen ging, was zo lief om mij 5 zilveren vouchers te geven. Zo kwam ik met een zwarte jas, denim blazer, jeans, een top en een paar oorbellen terug van deze avond. Aangezien de avond in Mosman is (rijkeluis buurt) waren ook alle kleding stukken van goede en dure kwaliteit. Zeker een aanrader!

Dit weekend was een lang weekend (vandaag (maandag) was een feestdag). Vrijdagavond had ik een spellenavond bij Arron, Harriet, Nic, Kajal en Penelope thuis. We waren met 9 man en het was erg gezellig! Zaterdag was er jazzfestival in Manly elk jaar weer erg leuk! Daarna ben ik met Lies uiteten geweest, naar de bios geweest en toen nog uitgeweest in Manly. We kwamen mijn 3 buurmannen toevallig tegen en hebben nog tot diep in de nacht zitten kaarten. Gisteren ben ik met An een klein bushwalk gaan doen en heb ik gelijk haar nieuwe woning bekeken. Daarna was het tijd voor DE rugby game van het jaar en mijn team Manly zat in de finale. Ik bekeek het met vrienden in Manly en Manly won. Nou zoals gisteravond heb ik Manly nog niet vaak meegemaakt wat een feest. Christine en ik zijn een hapje gaan eten in Manly en hebben ons toen ook maar in het feestgedruis gestort. Vandaag lekker een hangdag thuis gehouden en ik had nog visite net voor het avondeten.

Het vorige weekend was echt een super weekend. Vrijdagavond in Manly uitgeweest met Christine en Tara echt een superavond gehad. Lag laat in bed maar moest er zaterdag al weer vroeg uit om een flat te bezichtigen in Manly. Daarna de ferry naar de stad genomen, en daar met Cynthia (Aussie vriendin die net 3 jaar overseas is geweest en nu weer in Sydney woont) naar de Rocks geweest om te lunchen en naar de markets te gaan. Toen de ferry naar Kirribilli genomen en daar met Troy film gekeken en eeen hapje gegeten. Toen moest ik al weer weg om dat ik met Pete had afgesproken. Ook afscheid van hem moeten nemen, weer iemand die naar het buitenland vertrekt. Zondag kwam Christine over voor lunch bij mij en daarna had ik een feestje van Marieke in een leuke bar in Manly. s Avonds kwam er nog weer een vriendin op visite bij mij.

Twee weekenden geleden had ik Eurofest. Dit was mijn vijfde jaar dat ik hier met een kraam van de bakkerij sta. Ik kijk er elk jaar naar uit. Gezelligheid, lekker eten en geld verdienen. Elk jaar komen er vienden van me langs. Op zaterdagochtend had ik voordat ik begon met werken afgesproken met Marieke en haar dochter kiera. Nadat ik gedaan had met werken kwam oa Jana, Christine, Jackie en Annet langs. Lekker wat gegeten en gedronken, wat geshopt en vuurwerk bekeken. Zondagochtend kwamen Tara en Sophie langs daarna moest ik werken en aan het eind van de middag kwam Lies langs. Het was een geslaagd weekend!

Wat ik de andere weekends heb gedaan ben ik al weer vergeten maar uiteraard veel in Manly geweest, leuke dingen gedaaan en mensen ontmoet. Over mijn haar krijg ik nu (5 weken later) nog steeds bijna dagelijks positieve reacties. Echt leuk. Helaas is de kleur er bijna uit (het was semi permanente kleur). Misschien laat ik het de volgende keer bruin verven dan.

Deze week is heerlijk rusitg. Vandaag een public holiday, morgen in de bakkerij en donderdag ook. Mijn nanny gezin is op vakantie en dus heb ik woensdag vrij. Donderdag vertrek ik naar Melbourne, daar ga ik met 4 vriendinnen naar toe.

Groetjes Marije


  • 03 Oktober 2011 - 17:16

    Afke:

    Je blijft zo wel aan het verhuizen he !
    maar er komt vast wel wat op je pad :)
    geniet eerst maar lekker in melbourne

    wij hebben genoten van onze laatste zomerdag !
    de herfst is in aantocht met veel wind en regen !
    ach heeft ook wel weer wat

    groetjes afke

  • 20 Oktober 2011 - 09:47

    Mama:

    Hoi Marije

    Eindelijk lukt het om weer te internetten(soms),het is nog niet helemaal goed maar het begin is er. T.V hebben we nog niet maar ook dat zal ooit goed komen.

    Leuk zo'n kledingruil, je kon daat ook passen toch?

    Zo langzamerhand komt hier alles op z'n pootjes terecht, de meeste spullen zijn er en staan op hun plaats.
    Joanne's bed moet nog komen, een kastje in de hobbykamer en een tv meubel voor in de kamer.
    Ik ben de buurt en de dichtsbijzijnde winkelcentra aan het verkennen, makkelijk te komen per fiets of te voet.

    Bertus is nu eindelijk een beetje gewend al vind hij alles en iedereen die hij op zijn uitlaatroute tegenkomt maar vreemd en gromt ie soms naar mensen die zo maar langs hem lopen.Als iemand tegenkomt die alleen is(zonder hond)dan loert hij of er ergens toch een hond loopt.Het zal wel wennen.

    De winter komt er een beetje aan, de nachten worden kouder en de dikke dekbedden kunnen weer uit de kast evenals de winterjas.Het is hier herfstvakantie.
    Groetjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 206922

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: