Being a busy bee in Sydney - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu Being a busy bee in Sydney - Reisverslag uit Balgowlah, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Being a busy bee in Sydney

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

31 Augustus 2011 | Australië, Balgowlah

Waar zal ik eens beginnen? Ik ben bijna 4 weken terug van Western Australia en heb echt ontzettend veel gedaan de afgelopen maand.
Allemaal leuke dingen, dat wel! Maar ik word bijna moe van mezelf soms :-).

Zo heb ik gedaan (ongeveer op deze volgorde):

-een avond "Gooische Vrouwen / Desperate Housewifes" spelen met Tara & Jackie inclusief mooie kleding sushi, wine en chique desserts en nadien uitgeweest in Manly.
-een middag Balmoral Beach met Annet. Een lekkere picknick en genieten van het heerlijke weer.
-uit eten bij een Italiaans restaurant met Troy
-Een pizza avond met Pete
-Een maandag avond met Sharon en Paul @ Sydney Opera House! Amelia (mijn 9 jarig kind) mocht daar optreden met haar viool. Echt een hele leuke avond.
-Met Arron en Harriet heb ik een documantaire van Amnesty International gezien @ the cinema over Aboriginals. Best confronterend.
-Ik ben naar Mary Poppins de musical geweest met Sonia.
-Indonesisch gegeten met Tara in Surry Hills daarna uitgeweest in Surry Hills en the Rocks
-een zaterdagmorgen schoongemaakt op playgroup samen met de andere ouders. Natuurlijk onder het genot van een hapje en drankje
-Die zelfde zaterdag een wandeling langs de haven gemaakt met Annet en deze wandeling afgesloten met heerlijke pannenkoeken in het pannenkoekenrestaurant van mijn vriendin Mimi en 's avonds hebben we de film "Red Dog" gezien. Een verhaal dat zich afspeelt in Western Australia.
-Een dag Balmoral Food & Wine Fest met Tara, Jackie en Christine. We hadden ons picknick kleed mee en hebben heerlijk de hele dag op het eiland in Balmoral gezeten.
-Een soepavond bij Stefffen thuis. Om de week maakt een andere huisgenoot daar een soep klaar en nodigen ze vrienden uit.
-Een erg leuke avond uit. Deze begon met Tara in het Belgian Beer Cafe, toen naar de Oaks waar ook Christine kwam en als afsluiter naar de Crowie waar een super goede band speelde.
-een middag Surry Hills met Cynthia. We hadden afgesproken voor lunch maar werden uitgenodigd (terwijl we op straat liepen) om een soort evenement bij te wonen. Allemaal gallerijen en design winkels hadden een open huis inclusief dj's, drankjes en eten. Zalig! Vooral de kaasfondue en chocolade fondue kon ik erg waarderen. We hebben 4 uur lang dingen bekeken en gegeten. Echt leuk!
-Een avond at Kirribilli Hotel met Troy.
-Winkelen met Tara. Ik was toe aan een aantal nieuwe spullen en heb gekocht: zwarte leren lazen, mooie nette jurk, donkerbruine leren jas, oorbellen en wat simpele shirts. Zo kan ik weer even vooruit.
-Een halve dag fietsen met Christine met halverwege een bezoek aan Mimi's pannenkoeken restaurant.
-Een tv avond bij mij thuis met Tara
-Een avond op bezoek bij Mimi en toen naar de film geweest
-Bananenbier drinken met Steffen in het Bavarian Beer Cafe.
-Met Troy naar de Japanner geweest en daar heerlijk gegeten. Ik ken Japans eten niet goed en Troy juist heel goed dus hij bestelde allemaal zalige dingen.
-Een avond in Newtown omdat Mel jarig was ook Janet was van de partij.
-Een barbecue zaterdagmiddag met Tara en Jackie.
-Uiteten met Jana, Annet en Annets huisgenoten met nog wat vrienden en daarna nog met Pete wat gedronken
-Een paar uur in de zon genieten op Shelley Beach met Marieke
-Lily de hond ontmoetten en bijkletsen met Peggy (haar eigenaar)
-Bankhangen bij Christine
-Een bezoek aan de kapper gisteren leverde mij op: een bob en bruin haar!

En ja, ik heb ook nog gewoon 45 uur gewerkt elke week :-).
En ook voor vanavond en de rest van de week staan al weer een aantal leuke dingen op de planning! Je leest het: ik verveel me geen moment in Sydney!

  • 31 Augustus 2011 - 15:28

    Afke:

    Goeiemorgen waar haal je de energie vandaan !
    Wat een programma !
    Maar je hebt het helemaal top geloof ik daar ,
    En wat een prachtig vakantie verhaal , heerlijk
    Fijn dat je ons mee laat genieten !
    Hier nog steeds geen zomer !
    Misschien de komende dagen :)
    Geniet maar lekker verder en groetjes uit heino

  • 31 Augustus 2011 - 16:08

    Joke:

    We willen natuurlijk wel een foto zien van je bruine bob...

  • 31 Augustus 2011 - 17:38

    Papa:

    Ik word al moe als ik het allemaal alleen maar lees wat je hebt gedaan. Hoe lang zijn die weken daar in Sydney??
    Maar je hebt groot gelijk, geniet ervan.

  • 02 September 2011 - 08:18

    Mama:

    Hoi marije
    Als je het zo achter elkaar ziet staan word je er inderdaad moe van.
    Hier weten we ook wel wat we moeten doen, klussen in een huis dat op 20 min.afstand ligt is wel tijdrovend.
    Langzaam maar zeker komen we steeds iets verder.
    Gelukkig hadden we hulp van o.a. Len en Jeffrey maar die zijn gisteren vertrokken naar Thailand, het is ze van harte gegund.

    Papa is nu Joanne naar Breda aan het brengen, zij moet weer aan de studie voor het laatste jaar.

    Het is zo maar een mooie dag, het zonnetje schijnt en ik zie blauwe lucht.

    Groetjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Balgowlah

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 206920

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: