Mijn schoolvakantie........... - Reisverslag uit Sydney, Australië van marije - WaarBenJij.nu Mijn schoolvakantie........... - Reisverslag uit Sydney, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Mijn schoolvakantie...........

Door: marije

Blijf op de hoogte en volg marije

27 Juni 2007 | Australië, Sydney

zit er al weer bijna op! In tegenstelling tot mijn vorige vakantie van eind maart was ik deze vakantie erg druk! Het ging erg snel voorbij daardoor.

Er is wat mis met mijn toetsenbord, krijg de hoofdletters er niet altijd op en mis soms wat letters. Er kunnen dus wat fouten in mijn verhaaltje zitten

Helaas erg veel regen gehad. Ongeveer 2 weken geleden begon het te regenen en het heeft eigenlijk nooit gestopt. Af een toe een halve dag ofzo. Ook is het een stuk kouder. AFgelopen vrijdag moest ik om 6.30 am met de bus en toen was het 5 graden. Dat is volgens mij het koudste dat het zo ongeveer is in Sydney. Dat viel even tegen. Maar ok dat hoort nu eenmaal bij de winter.

Vandaag ben ik precies een half jaar in Australie! Hoera! Wat gaat de tijd toch snel zeg!

Ik heb eigenlijk nog niet gezocht naar werk, ik heb nog wel redelijk vertrouwen in dat ik weer bij mijn oude werk terecht kan. Ga hem vrijdag even bezoeken. En ik vond het eigenlijk ook wel erg lekker om eens niet vroeg te hoeven opstaan. Maar ik besef wel dat ik echt moet werken wil ik in Australie blijven plus ik heb het geld nodig!

Even een overzichtje van wat ik de afgelopen weken zoal gedaan heb.

Sat. 16 june: de hele ochtend arts&crafts gedaan met Zali, Dexter en leroy. Het was een regenachtige dag dus lekker om binnen te zijn. 's Middags ging ik babysitten bij jamie en emma in manly. 's avonds kwam Janet met ophalen. We gingen uit eten bij ons favo restaurant Emilia's in South Curl curl. hier was ik nog niet geweest sinds ik terug ben in Australie. Had Janet lang niet meer gezien, was erg gezellig. Daarna hebben we een dvd gekeken bij mij thuis.

Sun. 17 june: Ik ging naar Chatswood een suburb met een heel groot shoppingscentre. Ik had met Lucie afgesproken. Daarna naar mijn huis met lucie. ik moest een paar uur op de kinderen letten. Toen Toni weer thuis was gingen lucie en ik naar het SurfRock pub in Collaroy. Een leuke pub gelijk aan het strand. ik had daar met Griet afgesproken. Sundayze had weer een optreden daar. ik had ze een paar weken geleden ook met Griet gezien. Wa gezellig.

mon. 18 June: Ik ging oppassen bij Ties en Famke. Ik had een paar maanden geleden ook bij ze opgepast. Aangezien ik nu vakantie heb kon ik er wat meer terecht. het voordeel is dat ik ook auto moet rijden! Echt leuk om dat weer te doen. Daarna gewoon thuis geholpen.

Tue. 19 June: Weer bij Ties en Famke geweest. Trivia night. Deze keer nam ik Lucie mee en natuurlijk waren jilbruke en Richard er ook.

Wed. 20 june: ben naar de mall geweest, moest nog wat dingen halen. Zali piano lessen gegeven. Zij had dat als kado van haar godmother gehad. Ik geef haar elke week een half uur les, en bereid elke week een half uurtje voor. het is een hele andere methode, waarbij je geen noten hoeft te lezen. Het gaat meer om het onthouden. Er zit een video bij en ze beginnen gelijk met 2 handen te spelen en er bij te zingen. Echt een raar idee voor mij maar het gaat Zali goed af. En Sam, Zali's godmother, betaalt mij ervoor. Mooi meegenomen dus!

Thu. 21 June: mijn dag met leroy. Gymnastics en de mall. Vandaag waren Vic en Toni 10 jaar getrouwd en gingen we met z'n allen eten in een restaurant aan het strand in Dee Why. 's Avonds kwam Jilbruke langs. WE ginen samen met Toni en Vic de Footy Show kijken (een satirisch programma over football) want Toni zou op tv kijken. Een beroemde football spelen speelt namelijk mee in een musical waar toni aan meedoet en er was een item over in de Footy Show. En ja hoor, Toni kwam in beeld. Jammer dat ik toen NET met mijn ogen knipperde en het dus gemist heb :D.

Fri. 22 june. De komende dagen ga ik een paar keer oppassen bij Jamie en Emma omdat hun au pair Griet een lang weekend weg is. "s ochtends was ik dus bij hun. Toen naar Ties en Famke om weer bij hun op te passen. 's Avonds ging ik film kijken bij Wayne. Dat is een jongen die ik een tijd geleden ontmoet heb en eigenlijk wel leuk vind :D. Papa vind 'm vast ook leuk want hij heeft ook "een aantal" :D :D :D tattoos. ik heb al wat vaker met hem afgesproken de afgelopen maanden. Maar net als ik is hij nogal druk dus ik zie 'm niet zo heel vaak. Zie wel hoe het gaat lopen. Voor nu is het leuk.

Sat. 23 june. Vandaag de grote dag: wij gingen met zijn allen naar 1 van de 8 performances van Sound of Music. Toni is een zingende non in deze musical en heeft de afgelopen 2 maanden ruim 3 avondnen/dagen per week (!) gereperteerd. De setting was zooooo mooi. Namelijk bij een soort kasteel op de top van de heuvels in manly. ik zal kijken of ik wat foto's online kan vinden. De hoofdrollen werden gespeeld door professionele acteurs en ook wat beroemdheden (footy players, politician, bekende Aussies). Wij hadden zoveel geluk met het weer. het duurde ruim 3 uur lang. Met live orkest het was zoooooooooooooooo mooi! Echt om kippenvel van te krijgen. het was het bekende verhaal van de sound of music. We zaten buiten voor het kasteel. 1 keer moest iedereen in een klein kapelletje omdat Captain Von Trapp en Maria gingen trouwen. in datzelfde kapel was vorig jaar Nicole Kidman getrouwd. Echt zo mooi. De kinderen waren ook allemaal zo goed. Ze zijn nog jong maar doen al jaren aan musicals mee. Jordy deed ook mee, zij had 1 van de rollen van de 7 kinderen. Ik was jordy's au pair ong. 3 jaar geleden. Echt toevallig. Ze kon toen al mooi zingen. Na het optreden ging ik weer oppassen op Jamie en Emma.

Sun. 24 june. Lucie kwam bij mij. We gingen wat drinken aan het strand in Dee Why. Toen naar SurfRock om weer live muziek te luisteren. Daarna naar mijn huis voor dinner en een film. Lekker relaxed dagje.

Mon. 25 june. De hele dag vanaf 7 am bij jamie en emma geweest. Ook hier mocht ik weer leuk autorijden. Aan het eind van de middag weer naar husi en thuis weer helpen.

Tue. 26 june. Jamie en Emma hele dag. Toen thuis helpen en 's aovnds met lucie Jilbruke en Richard naar Trivia en toen een potje poolen.

Wed. 27 june. Vandaag ben ik 6 maadnen in Ausstralie. Ik ging met leroy naar de dierentuin. Was leuk. bij de pet farm zat een vrouw met een cavia (of marmot of hamster) die ging leroy aaien. Zegt die vrouw: dit is onze guinea pig en die heet leroy :D Nou ja, dat was echt toevallig. Ik heb natuurlijk een foto gemaakt van beide Leroy's.

ga nu wat foto's plaatsen!

  • 27 Juni 2007 - 11:07

    Papa:

    Wat ben je weer druk geweest de afgelopen tijd. En wat die tattoo's betreft, daar hield je toch niet van... je verklaarde mij voor gek met mijn kleine tattootje terwijl die vent helemaal vol zit....
    Kun je niet eens een foto van hem plaatsen, we zijn hier allemaal erg benieuwd.

    groetjes papa

  • 27 Juni 2007 - 11:31

    Marije:

    Tja, ik zeg ook niet dat ik het mooi vind bij hem. Ook niet lelijk denk ik. Maar bij jou vond ik het niet bij je image passen zeg maar. Als boswachter met baard enzo.

  • 27 Juni 2007 - 15:38

    Papa:

    Daarom heb ik tattoo aangepast aan mijn image, je weet toch dat een albatros een vrije vogel is die de halve wereldbol over zwerft, dat doen moderne boswachters ook.
    Bovendien wordt mijn baard steeds korter en moet ik iets anders hebben om op te vallen.

  • 27 Juni 2007 - 16:52

    Marloes:

    He meis,

    Leuk om je verhalen weer te lezen! Je bent inderdaad lekker druk geweest!
    Maar eh...ben het met je vader eens...even een keer een foto plaatsen, want ik ben ook eeeeeeeeerggg nieuwsgierig naar die jongen! Haha!!
    En wat gaat de tijd inderdaad snel! Is het alweer meer dan een half jaar geleden dat we in Tijenraan zaten vlak voor je vertrek! Maar wel helemaal super dat het je zo goed bevalt!!!

    liefs Marloes

  • 27 Juni 2007 - 17:33

    Mama:

    Al had je geen school en geen bakkerswerk, druk zat zo te lezen,fijn dat je veel kon oppassen zodat er toch wat geld binnen kwam.
    Ben jaloers wat betreft "De sound of music", ik had het vast ook mooi gevonden.
    Leuke foto van Leroy en Leroy.
    Hebben jullie daar rabarber, ik heb nog een lekker rabarbertaartrecept
    Groetjes vanuit een buiïg en fris Haarle.

    Mama

  • 27 Juni 2007 - 20:17

    Joanne:

    zozo drukke vakantie zeg!!leuk!
    en idd..wij willen foto's! vooral van de tattooo's..hihi
    kvertrek maandag voor 5 weken naar kroatie!! joehoe!!!
    succes met die 5 graden;) brrrrrrrrrr
    bye!
    joanne

  • 28 Juni 2007 - 19:35

    Afke:

    wat een prachtig kasteel als decor
    echt super
    en de musical is ook al zo mooi je hebt vast genoten
    trouwens famke is wel een erg friese naam
    heeft ze friese ouders ?
    of zo maar genoemd
    wat heeft die leroy een mooie ogen zal later vast veel meisjes versieren
    hee groetjes afke

  • 30 Juni 2007 - 06:59

    Lenneke:

    Hee Marije,
    Echt leuk, The Sound of Music, had ik ook wel bij willen zijn. Hier is alles goed, nog steeds hard aan het werk bij Tubantia. Sparen voor een auto!
    Ben eergister nog naar een exclusief concert van Avril Lavigne geweest, samen met Laura, die had dat gewonnen. Er mochten maar 100 mensen komen. Was wel leuk!
    Dit weekend een druk weekend, vol feestjes.
    Mama is gisteren geopereerd aan de ogen, het is goed gegaan. Ik ben nog even langs geweest met jeffrey.
    Groetjes,
    Lenneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 206504

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: