Koud............... - Reisverslag uit Sydney, Australië van marije - WaarBenJij.nu Koud............... - Reisverslag uit Sydney, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Koud...............

Door: marije

Blijf op de hoogte en volg marije

15 Juni 2007 | Australië, Sydney

.........is het hier nu zeg! Oef. De winter is echt begonnen. Valt tegen na bijna 6 maanden erg warm weer. In huis is het maar 14 graden en buiten zelfs maar 11. Met regen en koude lucht. Nu ben ik jaloers op jullie.

Mijn laatste schooldagen van term 2 zitten er ook weer op! Wow wat ging het snel. Ok, er zaten wat saaie schooldagen tussen maar ik heb veel geleerd en veel nieuwe dingen gedaan. Ook weer prima cijfers gehaald. Ik ben voorgedragen aan de directie omdat mijn cijfers zo goed zijn :D (theorie en praktijk). En dat terwijl ik het nog beter zou kunnen maar liever andere dingen doe dan studeren.

Minder leuk nieuws: op donderdag kreeg ik een telefoontje van de bakker. Hij vertelde me dat hij me voorlopig niet meer nodig heeft omdat de zaken niet zo goed gaan. Het is heel rustig en hij kan het werk alleen goed aan. Het kan zijn dat hij me over een paar weken weer nodig heeft, maar ja dat is niet zeker.

Ik heb wel mijn eerste taart verkocht! Vrienden van Toni en Vic hadden eens hier mijn appeltaart gegeten en die man vond 'm zoooo lekker dat de vrouw 'm als verjaardagskado mijn appeltaart wou geven :D. Ik kreeg er 25 dollar voor (even ter vergelijking: in de bakkerij verdien (verdienDE) ik 10 dollar per uur).

Trivia was echt leuk dinsdag. Naast Richard, Jilbruke en ik kwam nu ook Goril mee, zij is een noorweegse meisje die ik 2 weken geleden ofzo ontmoet had. Was echt gezellig.

Richard en Jilbruke hadden al weken gezeurd wanneer ik nou eens taart meenam naar trivia. Nou ok, dat deed ik dus (want Rich dreigde over te stappen naar het concurrerend trivia team als ik geen taart meenam :D en hij weet bijna alles dus die moet ik te vriend houden). Ik kwam aan met 3 taarten, 2 die ik op school had gemaakt en een kleine miniatuur appeltaart van de restjes van de taart die ik voor 25 dollar had verkocht. Ik had alleen maar een mes meegenomen naar de pub. Na een half uur kwam de security guy er heel droog aanlopen met een vork en servetten. Dat nadat ie Richard al een half uur met een mes had zien eten :D.

De taarten smaakten iedereen goed. En ik heb een coole teamnaam bedacht: A piece of cake :D beter dan TWN (team without name) zoals we tot nu genoemd waren.

Gisteren kwam Jilbruke weer langs voor film. Little Miss Sunshine had ik gehuurd. Echt een aanrader!

Vandaag zou ik dus eigenlijk in de bakkerij moeten werken maar nu dus niet meer. Ik heb besloten om maar van mijn vrije dagen te gaan genieten. Dus lekker een relaxed dagje. Vanmorgen lekker wat langer geslapen, allemaal dingen gedaan waar ik nooit aan toe kwam, even wat boodschappen gedaan en daarna op de kinderen gelet.

Ik ga zo foto's plaatsen van de taarten die we de afgelopen 2 weken maakten (we kregen ze niet in 1 week af). Ik was niet heel tevreden over het resultaat van mijn taarten en dacht dat wordt vast een lage score. Maar de leraar vond 'm geweldig :D en ik kreeg een hele hoge score. Groetjes!

  • 15 Juni 2007 - 10:17

    Marije:

    Oh nu ik de taarten zo terug zie op de foto's vind ik ze toch wel goed gelukt eigenlijk :D. Erg lekker ook. Jammer dat mijn foto's er niet in de goede volgorde op zijn gekomen, want ik heb bijna van alles voor het maken van deze 2 taarten foto's gemaakt. Ze zijn alleen een beetje door elkaar geraakt.

  • 15 Juni 2007 - 11:05

    Marion:

    Ziet er inderdaad ERG lekker uit allemaal!!! En jou appeltaart wordt dus al bekend in Australië!!
    Wel balen dat je voorlopig weer eventjes zonder werkt zit, maar daar komt vast verandering in!

    Liefs,
    Marion

  • 15 Juni 2007 - 15:03

    Mama:

    Wat een taarten zeg, zien er proffessioneel uit, die met de libelles is mooi.
    Je moet maar taarten op bestelling gaan verkopen, dat loont de moeite.

    Groetjes, je pakket gaat morgen op de bus met zoveel drop als mogelijk is.


  • 15 Juni 2007 - 20:06

    Afke:

    mmmm die laatste lijkt me heerlijk
    ook mooi om te zien
    moet je wel een vaste hand voor hebben om te decoreren
    lekker even jennen .het is
    HEERLIJK WEER HIER !
    afgezien van een plensbui af en toe .maaaar die is goed voor de tuin.
    ach zolang er nog geen elfstedentocht komt bij jullie!!!!
    dus niet klagen maar dragen
    was het trouwens een leuke directie?
    hee groetjes maar weer en succes met het vinden van een nieuwe warme bakker
    doei

  • 15 Juni 2007 - 20:49

    Afke:

    ps.zeg maar tegen die ene lachende koekebakker dat hij zelf dat gebak niet allemaal moet opeten
    doei

  • 16 Juni 2007 - 15:24

    Loes:

    Haha supercoole foto's!!
    En ik ben heterniet mee eens dus dat hetkoudword in sydney!
    Ik bennuop ko samui in een te rot internetcafe,maarja... Alleswat ik typkomt 26uurlater op het beeldscherm.
    KEI EN KEI goed dat ik bij jemaglogeren de eerste 3 of 4 nachtjes!! :)Kei fijn. Mn pinpaswordwals hetgoed isnaar je opgestuurd... En in thailand ga ik watgeld wisselen ombij je te komen!
    Nou ikmoetn u weer stoppen want t is hier ooknogs keiduur!
    Tot heel snel (2 weken!!!!)
    xxx

  • 22 Juni 2007 - 06:44

    Loes:

    Nou mn programma van school is afgelopen... Nog een aantal daagjes vakantie en dan kom ik al naar Sydney!!!
    Vanavond ga ik met de trein terug naar Bangkok en daarna naar Cambodja!
    Ik heb zooooooooooooo'n zin in Sydney!!!
    xxx

  • 26 Juni 2007 - 03:46

    Loes:

    halloooo :)
    Ik wou even hallo zeggen vanuit Cambodja..
    Hoe is t daar nu? Nog steeds zo koud? Hopelijk niet want ik kom over 4 daagjes aan :D Heb er zin in!!!
    Nou tot snel!
    xxx

  • 26 Juni 2007 - 11:16

    Loes:

    Hee hoooi,

    Maakt niet uit als je me niet op kan halen, ik vind het wel hoor :) En zorg dat ik amerikaanse dollars heb, zodat ik die kan wisselen voor australische... HANDIG :D Thijs neemt nu namelijk mijn pasje mee, want als mama m eerder zou activeren dan zou ik niet meer kunnen internetbankieren en dus geen geld van Anita en Judith kunnen lenen.. Snap je?

    Tuurlijk ben ik een trouwe fan ;)
    Ik laat mn vluchtnummer nog wel weten en zorg zowieso dat ik je nummer bij de hand heb, dan komt het vast wel goed!
    Mail je nog wel even vanuit bangkok! Ga morgen weer richting bangkok,

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 206727

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: