Loes in australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van marije - WaarBenJij.nu Loes in australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Loes in australie

Door: marije

Blijf op de hoogte en volg marije

05 Juli 2007 | Australië, Sydney

Ja, eindelijk is het zover! Loes is weer in Australie! 3,5 jaar geleden leerden we elkaar kennen in Australie. We waren beide au pairs en woonden bij elkaar in de buurt. Eerst vonden we elkaar maar niks, maar gelukkig veranderde dat snel. WE hebben echt veel dingen beleefd. 1,5 jaar geleden, toen ik in Manly woonde, heeft ze me nog opgezocht. Deze keer is ze tot mei 2008 in Australie voor stage!

Donderdag 28 juni. Mijn dag met Leroy. Gymnastics, het was de laatste keer. Echt leuk om te zien hoeveel vooruitgang er in zat de afgelopen weken. Leroy en ik hebben er echt plezier in! 's Avonds kwam Jilbruke weer langs voor een film.

Vrijdag 29 juni. Mijn vrije dag. Ik ging naar "mijn" bakker om te vragen of het weer wat drukker was. Maar Joseph zei dat hij de bakkerij gaat verkopen. Ik ging toen naar de Cheesecake shop even verder op in Narrabeen om te kijken of ze werk hadden. Vanaf zondag ga ik er werken. WEl onbetaald, maar goed ik moet toch aan mijn 900 uur zien te komen!

Zaterdag 30 juni. Om kwart voor 8 zat ik in de bus en trein naar het vliegveld om Loes op te halen. Echt leuk om haar weer te zien. We zijn naar mijn huis gegaan om spullen neer te zetten. Ik kreeg een fotocamera statief van Loes :D Echt cool! Had ze helemaal vanuit Thailand meegesleept. Loes en ik maken namelijk altijd selftimers en dat kan nog beter als je een statief hebt.

Zondag 1 juli.

Toni, Vic, Dex, Zali en Leroy zijn vandaag op vakantie ggegaan naar de sneeuw voor 8 dagen. Het is de eerste keer dat de kinderen sneeuw gaan zien!

We gingen naar Manly en daar kwam Lucy ook. Er was een extra voorstelling van de Sound of Music. Aangezien JOrdy er in meedeed (zij is een au pair kindje van 3 jaar geleden van mij) wou ik het erg graag zien. Vorige week speelde net de andere kinderen (ze hadden 2 groepen kinderen omdat het anders te veel werd). Maar ik wilde niet nog een keer zoveel geld uitgeven aan een kaartje (20 euro). We gingen op zoek naar een sneaky manier om binnen te komen. We vonden ergens een poortje en Lucy haalde er een spijl uit (die toch al los zat) en gelukkig waren we alledrie dun genoeg om er door te kruipen. toen moesten we nog heel sneaky naar de voorstelling toekruipen. Oh men, dat was spannend. Vooral toen ik struikelde van de zenuwen over een tak :D Maar allemaal gelukt en we waren echt precies op tijd! Was echt weer super. Ik vond vooral oook weer het orkest erbij zo goed. Jordy deed het ook goed. Zij speelde het 1 na jongste Von Trapp kindje. Na de voorstelling gingen Loes en ik babysitten bij Jamie en Emma.

Maandag: m'n eerste schooldag van Term 3. We hebben ong. 8 uur over gist gepraat. Mmmm erg interessant. NOT. De leraar Peter is van Nieuw Zeeland en erg streng. Dat valt even tegen. 's avonds zijn Loes en ik heerlijk in de spa geweest. Nu het buiten wat kouder is, is het echt heerlijk om lekker in de spa te relaxen.

Dinsdag: praktijkdag op school. Croissantjes, donuts en savarins gemaakt. Nooit geweten dat het zo moeilijk is croissants te maken. Ze smaakten heerlijk, dat wel! 's avonds trivia. Loes ging mee. We hadden echt een leuke avond. Richard had Lamingtons meegenomen, dat is een Aussie cake/koek gemaakt van kokos, sponge en chocolade. Ik had namelijk een weddenschap gewonnen.

Woensdag: Loes vertrok weer. ZE gaat 5 weken reizen en komt dan weer terug in Sydney. Deze dag is theorie. We hebben Ray als leraar. De theorie is redelijk saai, maar de leraar kan leuk vertellen dan daarom ging de dag snel voorbij. 's aovnds kwam Wayne langs.

Zal even wat foto's plaatsen!

  • 05 Juli 2007 - 22:14

    Hannie:

    Leuke foto's Marije van jou en Loes weer in Australie. Vind het leuk dat jij de eerste foto's hebt geplaatst van Loes want bij Loes duurt het altijd even!
    groetjes Hannie (mama van Loes)

  • 06 Juli 2007 - 18:48

    Papa:

    Leuk dat Loes weer terug is op haar oude plek. Mooie foto's heb je weer gemaakt, al mis ik er nog wel eentje.... en hij is toch echt langs geweest op woensdagavond volgens jouw verhaaltje!!!!
    Had je nieuwe statief meteen kunnen uitproberen.

    groetjes papa

  • 07 Juli 2007 - 08:45

    Lenneke:

    Hee Marije,
    Ik had gisteren al een heel verhaal getypt maar het is er niet opgekomen :( Nog maar een keer dan...
    Leuk dat Loes er ook weer is/was. Volgens mij zijn jullie allebei verslaafd aan Sydney of niet?
    Ik heb nog goed nieuws: Ik mag wat langer blijven bij Tubantia! Ik heb Dagblad vh Noorden maar afgezegd.
    Vanavond hebben we housewarming bij Ilse en Harm. Hun huisje is nu helemaal klaar.
    Dit weekend gaan we de camper bespreken. Wil jij nog even dat adres doormailen van die bungalow bij jullie in de buurt? Dan gaan we daar ook ff naar kijken.
    Nou, groetjes,
    Lenneke

    haha... net weer op 'plaats reactie' gedrukt, kwam het verhaal er WEER niet op! Gelukkig had ik nu mijn tekst gekopieerd...

  • 08 Juli 2007 - 06:36

    Loes:

    Haha heel slim, reclame gemaakt op mijn site :D
    Wat ik je gister wou zeggen is dat die miep met dr roze strikjes hier nog steeds in het ziekenhuis werkt :D Enig :)
    Nou uhhh tot over 4 weekjes!
    xxx

  • 11 Juli 2007 - 21:17

    Mama:

    Hoi Marije, leuke foto's en mooi verhaaltje, ik kijk wat minder op de computer omdat ik hier geen favorieten heb, onze computer is stuk, ik tik dit op Joanne's laptop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 206727

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: