Op de boerderij - Reisverslag uit Sydney, Australië van marije - WaarBenJij.nu Op de boerderij - Reisverslag uit Sydney, Australië van marije - WaarBenJij.nu

Op de boerderij

Door: marije

Blijf op de hoogte en volg marije

11 Juni 2007 | Australië, Sydney

We gingen met ons zessen naar Mudgee voor 4 dagen samen met de leden en de familie van het koor waar Victor bij zingt. We waren met 33 personen, waaronder 5 kinderen! We sliepen in de boerderij van 1 van de leden van het koor.

Mudgee is een boerendorp ong. 300 km ten noord westen van Sydney. We moesten er via de Blue Mountains heen. De bedoeling was om vrijdagochtend vroeg te vertrekken maar doordat er een storm was geweest 's nachts (en overdag ook nog) lagen er bomen op de enige weg naar Mudgee en gingen we pas tegen lunchtijd naar Mudgee.

Rond 6 uur 's avonds arriveerden we in de stromende regen in Mudgee. Maar iedereen in Mudgee en omstreken was blij met de regen aangezien er altijd droogte heerst. De omgeving is er super mooi. Heuvelachtig, heel uitgestrekt. Boerderijen met veel land. Mudgee een dorp tenmidden van de boerderijen en wijnerijen.

De meeste mensen waren al gearriveerd. Ik maakte kennis met iedereen, leuke mensen! Ze gaan elk jaar met het hele koor naar de boerderij om te relaxen, te zingen en voor de gezelligheid. Leuk dus dat ik mee mocht! Toni, Vic, de kinderen en ik deelden een kamer.

Die avond niks bijzonders gedaan. Spagetti eten, wijndrinken en kletsen.

Zaterdag was het heerlijk weer, echt een verrassing aangezien de storm in Sydney en de andere delen van New South Wales. Het was voor mij moeilijk om te relaxen. Ik ben zo druk geweest de afgelopen periode dat ik echt moest wennen aan het niks doen. Zondags ging me dat al beter af :D. Zaterdagmiddag kreeg ik van een paar mensen een lift naar Mudgee town (ong. 5 km vanaf de farm). Een rustig dorp, echt heerlijk om eens weg te zijn van sydney. Heb super mooi schoenen gekocht! ' Middags meer relaxen, op het erf van de boerderij rondlopen.

Het is echt groot, maar voor Australie stelt het niks voor. Lance (de farmer) en Jan (zijn vrouw) hebben de boerderij als hobby. Ze wonen doordeweeks in Manly en de meeste weekends zijn ze op de farm. De enige dieren op het moment zjin 15 stieren en een paard. Dat paard loopt gewoon vrij over het erf en komt af en toen eens bij de deur of de bbq snuffelen om te zien of er wat te eten is. Ik ben niet echt een paardenfan (wie weet het avontuur van mij en Janet nog in ons bos in Nederland. We werden bijna aangevallen door het zwarte paard), maar dit paard, Alchami, was toch wel een lief beest moet ik zeggen.

's Avonds heerlijk gegeten. We hadden een bbq, met salades en veel toetjes. Bonnie is de vrouw van 1 van de koorleden en had een aantal jaar geleden haar eigen catering bedrijf, zij nam ook het koken op zich. Ze had er echt werk van gemaakt!

Het mooiste zaterdagavond was nog de sterrenhemel. Weet je in Sydney is er altijd licht, overal. Ik liep naar buiten en was echt overrompeld hoe donker het was en hoe super mooi de hemel was. Er was echt nergens ligt (ook net in de verte). Je zag de melkweg zooooo helder en overal sterren en zo stil.

Zondag was het weer een schitterende dag. Iedereen schrok enorm van de storm in Sydney, we zagen het in de krant. Ergens was een gat van 30 meter diep en 10 meter breed uit een highway weggeslagen. De ferry wharf was losgeslagen, mensen konden surfen in de haven!! De ferries gecanceld, black outs en in Newcastle, 2 uur boven Sydney stonden huizen en straten onder water. En een heeeeeeeeel groot schip was aan het strand in Newcastle aan wal gekomen.

Zondag was weer relaxed. Zingen, eten (veeeeel eten), boek lezen, in de zon zitten, eten. En nog een adventure (speciaal voor Afke :D) met de stieren. Lance, de farmer, vroeg wie er meeging de stieren van de ene wei naar de andere wei te brengen. Nou daar zeg ik geen nee tegen als echt dierenliefhebber :D. De farmer, 5 kidneren, toni, nog 2 volwassenen en ik gingen naar de weide om de stieren te zoeken (heuvelachtig, bomen, meertjes, het is niet als de weiden in Nederland) en toen dreef de farmer ze naar het hek. Maar de stieren zijn niet gewend aan de kinderen en zoveel mensen en we waren niet compact genoeg dus ze raakten van slag. Opeens stonden er 14 of 15 stieren om ons heen (in een cirkel zeg maar) en oef ik was echt bang want ze begonnen te bokken. En dat op minder dan 3 meter afstand. We moesten heel stil zijn van Lance en niet rennen en de kinderen waren ook bang. Uiteindelijk kwamen we bij het hek en oef ik was zoooo opgelucht. Eens maar nooit weer denk ik.

Rond zonsondergang weer op het land van de boerderij gelopen en genoten van de mooie sunset. Lekker gegeten 's avonds en weer een mooie sterrenhemel.

Maandag (vandaag) gingen de meesten mensen naar huis. Lance zei dat hij bij het begin van de boerderij ong. 20 kangaroos zag en die moesten we wegjagen (zodat ze het gras niet opaten, nou ja, gras kun je het bijna niet noemen, het is er zo droog). Toen wij bij het begin van het erf kwamen waren ze echter al weg. We zagen ze nog in de verte maar wegjagen was niet meer nodig.

Voordat we rond een uur of 2 weggingen mochten alle kinderen en ik D: nog mee met Lance voor een ritje door het land met zijn enorme grote auto. Echt gaaf was dat. Rond 7 pm kwamen we weer thuis. Het was al donker dus we hebben de stormschade not niet kunnen bekijken. Alleen gezien dat er erg veel takken in de tuin liggen.

Ik heb veeeeeeeel foto's gemaakt, zal er nu een groot aantal plaatsen! Enjoy!

  • 11 Juni 2007 - 12:14

    Joke:

    Ziet er gezellig uit en veel en lekker eten!
    Prachtige foto's!!!

  • 11 Juni 2007 - 13:12

    Loes:

    hahahaha fantastisch :D nog een boerderij verhaal!
    Heb geen tijd m nu te lezen, maar ga ik zeker nog doen :D
    xxx

  • 11 Juni 2007 - 13:43

    Mama:

    Mooie foto's, lekker, veel lekker eten, wat gezellig zal het zijn geweest met z'n allen.
    Samen zingen is altijd mooi, kende jij de liedjes ook?
    Goh, dat de stieren gezellig om jullie heen gingen staan, ze zijn gewoon nieuwsgierig.
    Ik geloof best dat het beangstigend was.

    Groetjes mama

  • 11 Juni 2007 - 14:32

    Marloes:

    He meis,

    Wat een te gek avontuur zeg met die stieren! Jij liever dan ik, haha! Jullie zien er inderdaad als echte countrygirls uit! Mooie foto's, ziet er ook echt uit, zoals denk ik veel Nederlanders een voorstelling van Australië hebben. Echt mooi! Vooral die droge vlaktes en de boerderijen daar, echt Australies! En natuurlijk de Skippies (Kangoeroes)erbij! Gaaf hoor! Ziet en klinkt in elk geval super gezellig daar! Wel balen dat er zoveel stormschade is in Sydney! Da's minder leuk! Hier in Nederland is het ook zweeeeeeeeeeeetweer! Beetje broeierig soms en gisteravond onweerde het hier in Broekland gigantisch! Maar overdag superheet! Heerlijk! Nog een paar weekjes en dan begint hier de vakantie! Alle tentfeesten zijn volop aan de gang en iedereen pakt lekker terrasjes...echt weer hollands dus! Wij hebben inmiddels onze vaccinaties voor onze vakantie gehaald...dus nu nog even afwachten...6 weken en dan gaan we naar Borneo/ Maleisië! Zwaaien we even he...over de verre zee dan...haha!

    Liefs Marloes

  • 11 Juni 2007 - 15:28

    Lenneke:

    Hee Marije,
    Klinkt gaaf allemaal en wat een mooie foto's :) Vooral P6100094.jpg vind ik erg mooi. Wat een rust of niet? vergeleken bij Sydney.
    Joanne is bijna verzopen in Enschede. Gisteravond was daar plaatselijk een ontzettende storm en onweersbui. Straten leken wel rivieren! Bij Joanne regende het gewoon in haar kamer! De meubelen van een woonwinkel dreven gewoon door de straten. Natuurlijk hot news bij Tubantia. Maar dat is uiteraard weer niets vergeleken bij het noodweer van jullie.
    Verder erg warm hier, maar lekker weertje om een beetje door Enschede te fietsen en foto's te maken, niets te klagen dus.
    Als ik die foto's van jou zie krijg ik zo veel zin om naar Australie te komen.
    Jelmer zit vanaf vandaag intern bij het leger, spannend voor hem.
    Vanavond heb ik weer Sound of Joy en ik neem je kaart mee. Zullen ze vast leuk vinden. We hebben ook nog een nieuwe groepsfoto gemaakt, die zal ik je eens opsturen.
    Groetjes,
    Lenneke


  • 11 Juni 2007 - 20:46

    Afke:

    yes eindelijk weer spanning
    echt leuk
    wat een prachtig oud fornuis
    geweldig
    ook de andere foto.s waren leuk
    nu nog wat foto.s van de stormschade , nee grapje is helemaal niet leuk
    je hebt volgens mij wel een heeeeel leuk weekend gehad .super
    hee gr. maar weer
    afke

  • 12 Juni 2007 - 11:27

    Laura:

    hee marije!
    wow wat een geweldige plek daar :o ben egt jaloers.. en dat paard ziet er iid lief uit (a)
    nouja nog veel plezier daarzo..

    groetjes Laura:)

  • 12 Juni 2007 - 16:47

    Joanne:

    haj marije!!
    leuke foto's weer!! haha en die stieren, het verbaasde me al dat je zomaar mee ging om de stieren op te halen..hehe
    enne gelukkig dat het goed afgelopen is met die storm daar..erg leuk zo'n engels smsje..hehe
    Oja..kga weer een brief schrijven!stuur ik vrijdag op :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2013

Een uitdaging

14 Januari 2013

Gelukkig 2013

25 December 2012

Fijne feestdagen!

27 Juni 2012

Veel nieuwtjes!

02 Juni 2012

WOOOOOOOOHOOOOOOOOO
marije
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 206908

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: